7.9.09

Sinine esmaspäev

4. lasteaia päev. Kuna reede lõunast saati pole Grete Mail nohust haisugi, siis läksime täna hommikul jälle lasteaeda. Kodus oli kõik vinks-vonks korras: ilusti riidesse, mõmmi kaasa ja autosse. Kui lasteaia poole keerasime, siis hakkas Grete nutma: "Koju, koju!"
Ta ei jonninud, ei punninud vastu, lihtsalt kurvalt nuttis ja tuli mu käekõrval rühma. Hääästi tore kasvataja Moonika oli meil vastas. Grete nuttis terve aja, kui tal riideid vahetasin, andsin ta lihtsalt kasvatajale üle, kes ta sülle võttis ja nad lehvitasid mulle aknast. Nüüd enam pole see lahkuminek nii raske, suudan asja mõistusega võtta. Ja otsustades, et teen selle lasteaeda mineku väheke kergemaks, lähen talle järgi enne lõunaund. Kui ta siis on otsustanud, et tahab ka magama jääda, siis palun väga, kui tahab koju, siis palun väga :) Võtame rahulikult!

Kirjutan ka natuke muutustest, mis on seoses lasteaiaga tekkinud:
1. Ööd on meil päris rasked, Grete ärkab mitu korda nutuga või hüüab emmet, isegi lõunaune ajal viimased päevad on korra nutuga ärganud.
2. Emme. Grete on väga emmes kinni. Algul see tundus mulle nii väsitav, aga nüüd olen aru saanud, et pean võimalikult palju tema päralt olema, teda sülle võtma ja kallistama. Tundub kohati, nagu ta kardab, et emme kaob kuhugi ära.
3. Tudumõmmisse on ta väga kiindunud. Kui varem oli see vajalik ainult une ajal, siis praegu on see pea igal pool kaasas ja näppus. Ju see mingi teatava kindlustunde talle annab.

Ootame ja vaatame, mis päev toob.....

Kell 12:10 olin ma lasteaias tagasi. Kuna Keilas oli päeval elekter ära, siis lapsed lõuna ajal sooja toitu ei saanud. Kui ma jõudsin, sõid nad seal võileiba ja midagi veel :) Igatahes, kui ma Gretet nägin oli tal moosirida pluusi peal. Emmed peavad lapsi "esikus" ootama, kasvataja saadab ise lapsed vanemate juurde, kui pissil käidud ja käed puhtad. Minuga ootas seal veel kaks ema, nende lapsed tulid, Grete polnud. Mul juba oli igatsus, tahtsin seda rõõmsat tüdrukut kallistada. Mõtlesin, et ta oli juba tahtnud lõunaunele jääda, kui üks blond nurga tagant piilus, üks sandaal jalas teine käes :) Ta arvas, et tuleb ikka emmega koju ja nii me riidesse panimegi. Päev möödus hästi, nutust said hommikul ka kiiresti jagu. Täna nad olid pabeile liimiga mingeid lehekesi kleepinud, see Grete ära meelitaski. Ja õues oli vist päris märg, kuna kombekas ja pluusi varukad olid niisked.

Täna siis märkasin ka esimest lasteaia head poolt: kui potil käidud, siis minnakse kohe käsi pesema :) Kodus meil see asi veel nii hästi varem ei toiminud.

No comments:

Post a Comment