26.11.09

Hirm haiguste ees!

Mul on vedanud, olen oma vanematelt hea tervise pärinud, isegi külmetushaigustes olen vähe olnud. Ja tegelikult on ju ka Ainar väga hea tervisega. Seega võib öelda, et äkki on ka Kasparil ja Gretel vedanud, äkki on nad pisutki tervemad geenid pärisnud. Siiamaani ongi elu näidanud, et ka Grete pole palju haige olnud. No see nohu ikka vahetevahel, aga see pole ju pooltki nii hull, kui igasugused kõrged palavikud, kõrvapõletikud ja igast muud hullud haigused, mis lapsi kimbutavad.
Nüüd aga pidevalt ju leierdatakse ainult sellest seagripist. Olime just ise nädalapäevad Ainariga siruli ja lapsed võitlevad siiamaani veel köha ja nohuga, siis paratamatult tuleb hirm peale. Just nüüd on hirm, et äkki juhtub midagi mu lastega, perega, lähedastega. Siiamaani on tundunud, et suuremad haigused ja hädad on ikka kuskil kaugel, asjad juhtuvad kellegi teisega. Aga kui jutt on ainult sellest, kui kergesti nakatuda võib, siis ei julgegi enam kuskile minna. Täna olin toidupoes(no seal peab ju käima), kohati oli tunne, et ei tahagi millegist kinni võtta, ei taha hingatagi, äkki istub mõni kuratlik pisikupoiss just minu võetud käru serval :(
Isegi perearsti keskusest helistati ja muudeti Kaspari detsembri mõõtmise-kaalumise aeg ära, kuna nii palju patsiente(loe:pisikuid) istub ooteruumis ja pole sinna niisama vaja tulla ja jõuludeks haigeks jääda.
Siis jälle loed mõnda head artiklit, kus on päris hästi räägitud, kui üle puhutud see gripivärk on ja häid näiteid toodud, miks ei tasu tegelikult paaniliselt ennast koju sulgeda. Siis lööb jälle pea klaariks, kuni järgmise kohutava uudiseni, kus räägitakse, et riskigruppi kuuluvad kuni 2 aastased lapsed ja noorukid ja neid võiks ikka vaktsineerida. Ja järgmisest artiklist loed, et enam pole mõtet vaktsineerida(mitte, et ma oleks seda üldse kaalunudki teha, mu ema on alati rääkinud, et vaktsiine võiks võimalikult vähe teha lasta ja olen seda üritanud järgida), vaktsiinid ise teevad hoopis hullemaid asju jne jne. Lõputu ring ühesõnaga. Kus siis on tõde?

4 comments:

  1. Meie (sinu endine) perearst ytles just, et tõde ongi seal kuskil vahepeal.... nemad endal seal teevad süstid aga mulle ei osanudki soovitada midagi :D Pealegi- vaktsiine nagunii ei jätku ju kaa kõigile :D
    Oleks vaktsiinid tulnud suve lõpus, oleksin enda raudselt vaktsineerinud. Martenit mitte- minu meelest on see jube, kui palju vaktsiine peavad nad esimestel eluaastatel saama.....

    ReplyDelete
  2. Tavalist grippi kardad ka nüüd iga aasta niimoodi? Või ainult seda meedias üles paisutatut?
    Tavagripp ju tapab rohkem kui A oma...

    Tõde on igaühe jaoks erinev :)

    ReplyDelete
  3. Nii see on; igalühel oma tarkus; igalühel oma (viiruse) vastuvõtlikkus.Minul ei ole eluaja jooksul sellist deagnoosi olnud kui gripp, sest palavikku ei ole olnud.Nohu,köha ja peavalu on ikka käinud üle. Esimene puugivaktsiin sai aastal 2008 suvel tehtud.
    Sööge küüslaukku,sidrunit,jõhvikaid-suurep.vaktsiinid.
    emm

    ReplyDelete
  4. Ruudi...no täpselt nii ongi, et nö tavalise gripiga oleme ju aastaid kõrvuti elanud, pole ka mul kunagi grippi olnud, nagu ka mu ema kirjutas. Lihtsalt üks asi paisutatakse meedias üle ja paratamatult tekivad hirmud ja kahtlused, et kuidas kõige õigem käituda oleks.

    Emm...ma loodangi nüüd heade tervisegeenide peale ja söön vitamiine ja ootan käredat külma, mis pisikud tapaks :) Loodetavasti püsime edaspidi terved!

    ReplyDelete