25.2.11

Asjalik poiss


No täpselt sama asjalik nagu Grete oma rääkimise arengus hetkel on, on ka Kaspar. Ta on viimasel ajal nii palju jutustama hakanud, muidugi oma keeles, aga meile sellest piisab, et temast aru saada. Sellele kindlasti aitab kaasa ka suurem õde. Kaspar kasutab juba kahe sõnalisi fraase, põhiline teine sõna on pole. No näiteks issit pole, traktorit pole jne. Tema keeles siis ättä po, kakke po. No nagu väike rootslane :D Õte=õde, Rääkimine teeb lapse ikka palju, palju asjalikumaks, ta on võimeline meiega rohkem suhtlema, omi asju paremini selgeks tegema.


Muidugi muid asju teeb ta ka. Näiteks tavalisi titepuzzlesid paneb ilusti kokku ja meil on need magnetiga, sisi õngega tõstab neid aukudest jälle välja. Joonistab endiselt igal esimesel võimalusel, õnneks nüüd enamus aja paberile. Raamatuid meeldib vaadata, toob ise kätte ja siis näitab näpuga ja meeldib, kui keegi talle seletab, mis piltidel on. Ise teeb loomahääli järgi ja paljudele loomadele on oma keeles ka vasted olemas. Viimane hitt on ant(ma vist olen seda juba kirjutanud????) ja tiige ka. Elevant ja tiiger siis, need on ta täielikud lemmikud. Madagaskari film ka arvatavasti nende samade tegeleaste pärast nr 1 film, mida vaatab.

Ja viimasel ajal saadab ka emme kodust välja ilma nututa. Ütleb ta-taaa ja käsi pikalt üleval lehvitab. Selle üle on mul küll siiralt hea meel. Tahab veel akna peale ka minna kui keegi lahkub ja lehvitab sealt veel pikalt järele. Issile tehakse musid-kallid alati kui ta tuleb ja läheb, joostakse suure hooga sülle.

Selle üles kirjutamisega on viimasel ajal nii, et hirmsasti tahaks laste tegemised üles märkida, aga ei viitsi. Ja kui juba mingi aeg on mööda läinud, siis tähtsad asjad ja ütlemised ununevad ja tuleb lihtsalt selline üldine jutt ja tunne, et ma olen seda sama juba kirjutanud. Aga ma ikka ütitan, alla ei tohi anda! :) Vähemalt on mul tuhandeid pilte, mis laste igapäeva tegevusi kajastavad ;)

No comments:

Post a Comment