5.3.12

Minu armas Grete Mai


Mõtlesin küll, et annan järgmisel päeval teada, kuidas meil läheb, aga kohe kui paremaks läheb, siis unustad asjade kirjapanemise ära.

Ühesõnaga järgmiseks päevaks oli kadunud nii palavik, kui ka minu ettekujutatud täpid. Keel oli veel õrnalt punane ja kurk valus. Ütleme nii, et enesetunne polnud tal päris endine ja söögiisu samuti, aga rõõmsam oli ta küll. Ma isegi ei helistanud arstile. Järgmistel päevadel

ka palavikku polnud ja kuna õues juba plusskraadid ja ilus päike, siis käisime ka väljas.

Grete Maiga kahekesi kodus olla on nii mõnus. Trööbeldava Kaspari varjus ei jagu temale kindlasti nii palju tähelepanu kui võiks. Kaspar aga on terve ja käis eelmise nädala 4 päeva lasteaias, seega sain nautida kvaliteetaega Gretega. Käisime koos poes ja jalutamas ja tegime kodus asju koos. Ta on nii asjalik. Jonniva(loe: ealine iseärasus) Kaspari kõrvalt on ta tõeline kullatükk. Ta on oluliselt rahulikumaks ja mõistlikumaks muu
tunud. Ta tahab kodustes töödes palju kaasa lüüa. Koristab tube omaalgatuslikult ja abistab mind köögis. Teda ei pea enam nii palju paluma, käskima, meelitama, et ta asjad ära teeks, ta saab ise aru, et õue minnes on vaja riidesse panna ja karjumine ja vastu punnimine ei kiirenda seda protsessi. Tal on mitu märkmikku, kuhu talle meeldib "kirjutada" oma sala asju :) Tähtede kirjutamine on tal ilusti selge, sõnad pean mina ette kirjutama. Lugemisest pole ta huvitatud hetkel. Luuletused ja laulud jäävad tal väga hästi meelde. Hetke hitt on Getter Jaani "Me kõik jääme vanaks". Seda laulab isegi Kaspar kaasa.

Kuna nädala lõpus oli kaks sünnipäeva, siis joonistasime kaarte sünnipäevalastele. Kui siiani tegi ta inimestele kolm sõrme(no selline rist tekkis käe otsa ja mulle tundus see suht võigas), siis nüüd õppis ta ilusti viite sõrme joonistama. Joonistamises on ta üldse väga palju arenenud(just viimasel nädalavahetusel). Kasutab rohkem erinevaid värve(varem olid juuksed, nägu, riided kõik ühevärviga) ja kleitidele teeb mustreid peale.(vaatasin eelmisel nädalal joonistatud kaarte, seal on veel inimesed ühte värvi) Alles hiljuti hakkas kassi joonistama ja Jänku Jussi sõbrannat jänes Johannat joonistab ka :) Värviraamatute värvimine ja joonistamine on kindlasti hetkel üks ta lemmik aja viitmise viise.

Grete Mai on kodus olnud nüüd kokku juba 1,5 kuud. Kolmapäeval läheme arstile, sest õhtuti tõuseb tal endiselt väike palavik, reedel tulid tal suu ümber ka mingid väiksed veidrad punnid, mis tänaseks(esmaspäev) on jälle kadunud.(kahtlustasin herpest) Ta pole ikka täiesti terve ja ma ikka soovin, et nad vereproovi teeks, ennem, kui ta lasteaeda saadan. Eelmine nädal kurtis ta ka kõrvavalu vahest. No ühesõnaga täiesti imelikud lood on hetkel Grete Mai tervisega, kel siiamaani vaid nohud olnud pikemalt. Nii kaua aga järjest kodus pole ta olnud.

Haigusega sesoses on Grete harjunud ka palju üksi kodus olema. Eelmine aasta juba oli ta üksi kodus, kui korra apteegis või poes käisime, aga vaid mõned korrad. Nüüd aga hommikul kui Kasparit lasteaeda viime ja poes käime, on Grete väga ilusti kodus üksi ja saab hästi hakkama. Olen päeval isegi trenni teinud nii, et ta jääb üksi koju. Vaatab multikaid ja joonistab ja saab ise süüa kätte kui vaja. Probleeme pole siiani olnud ja ta ise ka ei kurda. Kaspariga kahekesi on nad ka vahest vähest aega kodus ja saavad väga kenasti hakkama. Kõige naljakam lugu juhtus eelmine nädal, kui ma veel tööl olin ja Ainar pidi koosolekule minema. Lapsed jäid tunniks ajaks kahekesi koju. Kaspar suutis aga püksi kakada. Grete Mai helistas mulle ja küsis, mis ta teeb. Teades, et peput nad ikka kahekesi puhtaks ei saa, sest muidu on kogu elamine kakaga koos, siis lasin Gretel Kasparile sukapükste peale mähkud tõmmata, et ta istudes diivaneid ja vaipu ära ei määriks. Grete helistas veel Ainarile, kes sai ka kohe koju tulla. Ta ei teadnud, et lapsed mulle helistasid ja arvas, et nad tulid ise selle mähku jalgapanemise peale tulnud :DD Vaatepilt oli üsna koomiline.

2 comments:

  1. Kuidas teil see helistamine korraldatud on? Kodus on lauatelefon või eraldi mobiil? Kas number on kuskile kirjutatud? Liisu tahab ka kangesti üksinda koju jääda, aga ma ei julge veel teda jätta niimoodi. Telefoni kasutamise oskus ilmselt tuleks kasuks ja annaks mulle kindlust juurde.

    ReplyDelete
  2. Kui Grete haigeks jäi ja teda õue ei saanud kaasa võtta, siis võtsimegi telefoni kasutusele. Meil on üks vana nutitelefon ja seal saab numbrid ja nimed koos pildiga ekraanile panna ja siis on neil valimine imelihtne. Nad oskavad Kaspariga mõlemad neid telefone kasutada. Ma pigem helistan talle ise ennem ja uurin, et kuidas läheb. Isegi kui ma käisin algul 15 min lasteaias või poes :) Tema siis vastas, et sa alles läksid, et mis sa helistad juba :DD Eks ma ikka käin praegu ka ainult veerand tundi ära, paaril korral olen vaid üle tunni pisut eemal olnud. Kui Liisu sul ise on avaldanud soovi üksi kodus olla, siis see on igal juhul parem. Käigi algul vaid 5-10-15 min ära, siis saate ise aimu, kuidas olukord teile sobib. Äkki ta ise arvab, et on lahe üksi olla, aga kui jäetaksegi, siis polegi nii tore. Õnneks meil pole siiani veel ühtki ohtlikku olukorda olnud, et pean kohe koju jooksma, pigem on need helistamised sellised, et kaugel oled ja millal jõuad.

    ReplyDelete